تبلیغات
وکیل در مشهد - موسسه حقوقی راه امید - وکیل تعزیرات حکومتی در مشهد

درباره سایت

وکیل در مشهد ، مشاور حقوقی در مشهد
وکیل ارث در مشهد ، وکیل تقسیم ترکه در مشهد ، وکیل انحصار وراثت در مشهد ، وکیل فروش مال ما ترک در مشهد
وکیل تنظیم قرار داد در مشهد ف وکیل حرفه ای برای قرارداد در مشهد ، وکیل آشنا به امور قراردادها در مشهد ، وکیل قرارداد در مشهد
وکیل قیومیت در مشهد ، وکیل برای تعیین قیم در مشهد ، وکیل آشنا به قوانین تعیین قیم برای طفل در مشهد
وکیل روابط موجر و مستاجر در مشهد ، وکیل تخلیه ملک در مشهد ، وکیل برای تخلیه ملک مورد اجاره در مشهد ، وکیل در ارتباط با قوانین اجاره در مشهد ، وکیل خوب برای موجر و مستاجر در مشهد
وکیل چک در مشهد ، وکیل سفته در مشهد ، وکیل حرفه ای در زمینه چک در مشهد ، وکیل خوب در زمینه چک در مشهد ، بهترین وکیل چک در مشهد
وکیل دعوای خلع ید و دعوای تصرف عدوانی در مشهد، وکیل تخلیه ملک در مشهد ، وکیل برای جرم تصرف عدوانی در مشهد ، وکیل کیفری در مشهد
وکیل اجاره اماکن تجاری در مشهد
وکیل حق کسب و پیشه و سرقفلی در مشهد
وکیل حضانت کودک و طلاق در مشهد
وکیل نفقه و تمکین در مشهد
و کیل دریافت جهزیه در مشهد
وکیل جبران خسارت در مشهد
وکیل تامین اجتماعی (کار و کارگر) در مشهد ، وکیل کارگرو کارفرما در مشهد ، وکیل کارگر در مشهد ، وکیل برای کارخانه جات در مشهد ، وکیل کارفرما در اداره کار
وکیل پرونده سرقت دادگاه انقلاب در مشهد ، وکیل کلاهبرداری در مشهد ، وکیل تخصصی سرقت در مشهد ، بهترین وکیل جرم کلاهبرداری در مشهد ، وکیل جرم سرقت در مشهد
وکیل جرایم اینترنتی در مشهد ، وکیل جرایم رایانه ای در مشهد ، وکیل آشنا به قوانین نرم افزار در مشهد ، وکیل جرایم رایانه ای ، وکیل آشنا به اطلاعات کامپیوتری
وکیل تهدید آدم ربایی در مشهد ، وکیل جرم تهدید در مشهد ، وکیل جرم فهاشی در مشهد ، وکیل خوب در زمینه کیفری جرم مزاحمت و فهاشی در مشهد
وکیل انتقال مال غیر در مشهد ، وکیل فروش مال غیر در مشهد ، وکیل جرم کلاهبرداری فروش مال غیر
وکیل آشنا به پرونده لواط در مشهد ، وکیل زنا در مشهد ، وکیل رابطه نامشروع در مشهد ، وکیل جرم رابطه در مشهد ، وکیل خوب در زمینه جرم رابطه نامشروع در مشهد ، وکیل جرم قذف در مشهد ، بهترین وکیل مشهد ، وکیل خوب در مشهد ، وکیل خانم در مشهد ، وکیل حرفه ای در مشهد ، وکیل در مشهد
وکیل آشنا به پرونده شرب خمر در مشهد ، وکیل برای جرم مشروب در مشهد ، وکیل آشنا به قوانین مشروبات الکلی در مشهد مجازات شرب خمر در مشهد
وکیل امور شهرداری در مشهد ، وکیل خوب در زمینه شهرداری در مشهد ، وکیل شهرداری در مشهد وکیل ماده 100 شهرداری ، وکیل ماده 100 شهرداری در مشهد ، وکیل تعزیرات در مشهد ، وکیل تخصصی تعزیرات در مشهد
وکیل امور خانواده در مشهد ، وکیل طلاق در مشهد ، وکیل خوب در زمینه خانواده در مشهد ، وکیل تخصصی خانواده در مشهد ، وکیل خانم تخصصی خانواده در مشهد ، وکیل خانم برای طلاق در مشهد
وکیل مهریه در مشهد
وکیل جهزیه در مشهد
وکیل قتل در مشهد ، وکیل قتل عمد در مشهد ، وکیل قتل غیر عمد در مشهد ، وکیل تخصصی قتل در مشهد ، وکیل برای جرم قتل در مشهد ، تلفن وکیل برای جرم قتل
تلفن وکیل در مشهد ، شماره تلفن وکیل در مشهد ، شماره تماس وکیل در مشهد ، وکیل خوب در مشهد ، مشاوره تلفنی با وکیل در مشهد

بایگانی

نویسندگان

صفحات دیگر

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

وکیل تعزیرات حکومتی در مشهد

تعزیرات حكومتی

وکیل پایه یک آشنا به امور تعزیرات حکومتی در مشهد

تلفن تماس : 09151026897 بهروش

این مجموعه به صورت تخصصی در حیطه جرایم تعزیرات فعالیت مینماد 

تعزیرات حكومتی به عنوان یك مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، در مفهوم عام پدیده ای تازه و بدیع نبوده و از صدر اسلام تا كنون تحت عناوین و تعابیر مختلف در حكومت های اسلامی وجود داشته و در سایر نظام های حقوقی شناخته شده دنیا نیز متناسب با تشكیلات قضایی و اجرایی جایگاه خاصی داشته و دارد. در كشور جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و تقریباً در آغاز جنگ تحمیلی بحث تعزیرات حكومتی به معنی اخص كلمه برای جلوگیری از وقوع تخلفات عدیده ای كه در زمینه مسایل اقتصادی با توجه به وضعیت بحرانی كشور در آن زمان به وقوع می پیوست پایه ریزی شد. بر همین اساس در ابتدای سال 1362 بنا به دخواست نخست وزیر وقت از محضر حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اجازه قیمت گذاری كالاها از طرف دولت و نیز مبارزه با گرانفروشی توسط دولت كسب تكلیف گردید كه با توجه به شرایط موجود اجازه آن توسط ایشان به دولت داده شد. در همین راستا كمیسیون هایی تحت نظارت وزارت كشور به نام كمیسیون های امور تعزیرات حكومتی تشكیل و به كلیه تخلفاتی كه به نحوی جنبه اقتصادی داشت رسیدگی می نمود.پس از پایان جنگ تحمیلی حضرت امام (ره) طی نامه ای حق تعزیرات حكومتی را از دولت سلب و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مامور به تصمیم گیری در این زمینه نمودند. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مورخ 23/12/67 با تصویب دو قانون تحت عنوان قانون تعزیرات حكومتی و قانونی تعزیرات حكومتی امور بهداشتی، درمانی رسیدگی به تخلفات بخش غیر دولتی را به محاكم انقلاب اسلامی و دولتی را به كمیسیونهای تحت نظارت وزارت كشور محول نمود و این امر تا اواسط سال 1373 ادامه یافت؛ لیكن به لحاظ ضرورت كنترل دولت بر امور اقتصادی و لزوم هماهنگی مراجع قیمت گذاری و توزیع كالا و خدمات و اجرای مقررات و ضوابط مربوط به آن، با تصویب ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حكومتی مصوب 19/7/73 مجمع تشخیص مصلحت نظام، كلیه امور تعزیرات حكومتی بخش دولتی و غیر دولتی، اعم از بازرسی و نظارت،رسیدگی و صدور حكم قطعی و اجرای آن به دولت (قوه مجریه) محول گردید تا بر اساس قانون تعزیرات حكومتی مصوب 23/11/67 اقدام نمایند كه این امر نیز تا كنون ادامه دارد.

 

اهداف و ماموریتها

مسوولیت و صلاحیتهای سازمان تعزیرات حكومتی اجمالاً در 5 محور ذیل خلاصه می گردد:

 (1)رسیدگی به كلیه تخلفات اقتصادی بخشهای دولتی و غیر دولتی در محدوده عناوین مصرحه در قانون تعزیرات حكومتی قانون تعزیرات حكومتی 23/12/67

1-گرانفروشی 2-كم فروشی و تقلب 3-احتكار 4-عرضه خارج از شبكه 5-عدم درج قیمت 6-اخفاء و امتناع از عرضه كالا 7-عدم صدور فاكتور 8-عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع 9-عدم اجرای تعهدات وارد كنندگان 10- نداشتن پروانه كسب 11- نداشتن پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی 12-فروش ارزی - ریالی 13- فروش اجباری 14-عدم اعلام موجودی كالا 15- قرار گرفتن كالا به طور عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط قانون نظام صنفی مصوب 13/4/1359

1-     عدم انطباق اجرت دریافتی با خدمات ارایه شده

2-     عدم رعایت نظامات صنفی از سوی فرد صنفی

3-     اعلام حراج و تبلیغ آن بر خلاف واقع

4-     عدم ارایه صورتحساب به خریدار

5-     عدم حفظ و ارایه صورتحساب عمده فروش از سوی فروشنده

6-     عدم درج قیمت

7-     عدم تطبیق مشخصات كالا با نرخ اعلامی

8-     -گرانفروشی و كم فروشی

9-     اخفا و امتناع از فروش كالا

10- احتكار

 

 (2)رسیدگی به تخلفات موضوع قانون تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی ( قانون تعزرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی )

1-         23/12/1367 ایجاد موسسات پزشكی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت

2-         ایجاد موسسه پزشكی توسط افراد متخصص بدون پروانه

3-         خودادری بیمارستانها از پذیرش بیماران اورژانس

4-         ارایه خدمات مازاد بر احتیاج به منظور سود جویی و دخل و تصرف در صورتحساب و اضافه دریافتی تعرفه

5-         بكارگیری متخصصین حرفه های پزشكی و پیرانپزشكی فاقد مجوز قانونی كار در موسسات پزشكی

6-         بكارگیری متخصصین پزشكی و پیرانپزشكی فاقد مجوز در محل غیر مجاز

7-         بكارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه ای در موسسات پزشكی

8-        ترك موسسه پزشكی توسط مسوول فنی و پزشكی كشیك

9-         عرضه و فروش داروهای فاقد پروانه ساخت و یا مجوز ورود توسط داروخانه

10-      تاسیس داروخانه بدون پروانه تاسیس

11-      فروش دارو بدون حضور مسوول فنی

12-      عدم حضور مسوول فنی داروخانه در ساعات مقرر

13-      تهیه دارو توسط داروخانه خارج از شبكه های تعیین شده توزیع دارو

14-      ارایه دارو بدون نسخه پزشك

15-      عدم درج قید قیمت دارو بر روی نسخه

16-      عدم ممهور نمودن نسخه به مهر داروخانه

17-      نگهداری و فروش داروهای فاسد یا تاریخ گذشته

18-      عرضه و فروش كالاهایی غیر از دارو، لوازم بهداشتی، آرایشی و شیر خشك و لوازم مصرفی پزشكی در داروخانه

19-      گرانفروشی لوازم آرایشی، بهداشتی و اقلام مجاز دیگر در داروخانه

20-      خودداری از عرضه كالا از سوی داروخانه

21-      عدم ارایه خدمات در ساعات مقرر از سوی داروخانه

22-      عرضه لوازم و ملزومات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی كه بوسیله ارز دولتی تهیه شده بدون ارایه فاكتور و یا بیش از قیمت رسمی.

23-      در اختیار قرار دادن اقلام توزیعی توسط شركتهای مربوطه بر خلاف ضوابط اعلام شده.

24-      تحویل كالا بدون ارایه فاكتور و بیش از قیمت رسمی توسط شركتهای توزیع ملزومات پزشكی و دندانپزشكی و آزمایشگاهی.

25-      عرضه مواد خوردنی، آشامیدنی و بدون علامت و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی.

26-      عدم حضور مسوول فنی در تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی

27-      عدم حضور مسوول فنی در كلیه مراحل تولید

28-      عدم نصب برچسب اطلاعات، بر روی محصولات تولیدی

29-      عدم رعایت فرمول تایید شده در پروانه ساخت از سوی تولید كنندگان.

30-      عرضه كالاهای فاقد پروانه ساخت و مجوز ورود

31-      عرضه كالای غیر بهداشتی توسط فروشگاهها و سایر اماكن.

32-      عدم رعایت مقررات بهداشتی محیطی از سوی مركزی مانند كارخانجات و كارگاههای تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، اماكن عمومی، مراكز بهداشتی، درمانی، مراكز آموزش و پرورشی، محلهای نگهداری و پرورش دام و طیور و كشتارگاهها كه ملزم به رعایت ضوابط و مقررات بهداشت محیطی می باشند.

 

 (3)صلاحیت ثانویه در رسیدگی به جرایم قاچاق كالا و ارز موضوع قانون نحوه اعمال تعزیرات حكومتی راجع به قاچاق كالا و ارز و آیین نامه مربوطه.

 (4) رسیدگی به تخلفات مربوط به كسری كوپن و كالاهای اساسی (مصوبه ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار) در محدوده مواد 5 و 17 قانون تعزیرات حكومتی

 (5) رسیدگی به تخلفات عدم ایفای تعهدات صادر كنندگان

 

مصوبه ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار وظایف سازمان تعزیرات حكومتی

وظایف سازمان تعزیرات حكومتی در دو بخش اختصاصی و مشترك با سایر سازمانها به شرح ذیل می باشد:

 الف- اختصاصی: عمدتاً شامل رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صدور حكم، اجرای حكم، تجدیدنظر و رسیدگی به شكایات.

 ب- مشترك: -هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دانشگاههای علوم پزشكی در امر رسیدگی به تخلفات موضوع قانونی تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی پیرامون تشكیل كمیسیونهای ماده 11 قانون اخیر الذكر.

- هماهنگی با سازمانهای شاكی، ادارات مامور وصول درآمدهای دولت (شامل:نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بانك مركزی، گمرك، دخانیات و شیلات ) در رابطه با برخورد با پدیده قاچاق. - هماهنگی با ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز وزارت كشور در امور مبارزه با پدیده قاچاق كالا و ارز.

-هماهنگی با گمرك و نظام بانكی كشور در امر رسیدگی به تخلفات ورود موقت كالا، عدم ایفای تعهدات وارد كنندگان، تولید كنندگان و همچنین صادر كنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی


برچسب : تعزیرات در مشهد+ تعزیرات حکومتی در مشهد +

نظرات

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر